Anno tuli takaisin pehmeämpänä ja itsenäisenä

Jos luulit Annon kadonneen kokonaan sisustusmarkkinoilta, olit onneksi väärässä. Anno on palannut takaisin uudistuneena siirtyen ajan trendien mukaisesti graafisesta kuvioinnista pehmeämpään sävymaailmaan.

Anno oli Anttiloiden ja Kodin Ykkösten tyylikäs house-brändi, jonka tarina jatkuu nyt omana tuotemerkkinään. Annon osti Anttilan konkurssipesältä suomalainen perheyritys SGN Group.

Minä pääsin tutustumaan Annon uuteen mallistoon sen ennakkoesittelyssä Agency Leroyn showroomissa. Esillä oli Annon kauniita, pehmeitä, maanläheisiä kodin sisustustuotteita astioista mattoihin sekä ihana uusi Myrtillus-yhteiskokoelma.

Myrtillus-kokoelma on tuotemerkin ensimmäinen mallisto sen uuden omistajuuden aikana ja se on luotu yhteistyössä Susanna Vennon kanssa. Vennon suunnittelema Myrtillus-kokoelma kertoo tarinaa pohjoisen kauneudesta ja luonnollisuudesta. “Kokoelman materiaalit ovat kaikuja kesyttämättömästä maanläheisyydestä: sammaleen pehmeä sametti ja pesty pellava tuovat metsän tunnelman jopa kaupunkilaisasuntoon.”, kuvaillaan lehdistötiedotteessa.

Kokoelma ammentaa inspiraationsa luonnonmukaisuudesta sekä pehmeistä materiaaleista ja kokoelman helmiä ovat Annon rakastetut klassikot: villamatot, pellavalakanat ja sisustustuotteet.

Tässä esimerkkiä Susannan uudesta kokoelmasta: vaalea paimentolaishenkinen villamatto, pussilakanasetti ja uusi tummanpuhuva matto suositusta Jalpakka-matosta.

Mallisto on nähtävillä kokonaisuudessaan Habitare-messuilla 13.-17.9. Annon verkkokauppa aukeaa puolestaan 13. syyskuuta ja uusi kokoelma on ostettavissa Annon verkkokaupasta osoitteesta www.annocollection.com. Muut jakelukanavat tulemme kuulemaan myöhemmin Habitaressa.